חמש טעויות שזוגות עושים – והן עשויות לעלות לך ביוקר

רונן פדרבאום2 דקות קריאה
5 טעויות שזוגות עושים
שתף:

מערכות יחסים דורשות עבודה והשקעה, וזה בוודאי לא מפתיע אתכם. הבעיה היא שאין מדריך פשוט וגנרי שמסביר לנו איך עושים את זה נכון, אילו כישורים נדרשים מאיתנו ומה יבטיח לנו זוגיות מאושרת ויציבה. יש מי שעשוי להעתיק מזוגות אחרים שנראים מוצלחים כלפי חוץ, או דווקא להימנע ממה שעשו ההורים. אלא שאין נוסחה אחת אחידה שיכולה להתאים לכולם. מצד שני, יש כמה טעויות שזוגות עושים ומהן בכל זאת אפשר ורצוי להימנע, ואם תכירו בהן אולי תצליחו להימנע מהמלכודות הללו.

 

 

1 – הפסיקו לדחות את האושר

כמה פעמים אמרתם לעצמכם שתהיו מאושרים יותר אחרי שתעברו דירה, אחרי שהילדים יעזבו את הבית או אחרי שתחליפו עבודה? אתם לא היחידים שעושים את זה, ולמעשה, אתם לא היחידים שנופלים אל המלכודת הזו. אז במקום לחשוב על העתיד ולדמיין איזו נקודת זמן דימיונית שבה תרשו לעצמכם להיות מאושרים ושלווים, הקדימו את המאוחר והתחילו לחיות בהווה. תמיד יהיה קצת פחות זמן פנוי לבילוי זוגי ותמיד יהיו אתגרים, אבל אם תתמקדו במה שיש לכם ובאושר הקיים, הזוגיות שלכם תהיה טובה הרבה יותר.

 

טעויות שזוגות עושים
אל תחכו לאושר שלכם – תיהנו ממה שיש לכם עכשיו

 

2 – הפסיקו להתעלם מבעיות

אנחנו מבינים אתכם מצוין. אתם חוששים להתמודד עם בעיות משום שנדמה שהן עלולות לערער את הקרקע היציבה שלכם. הבעיה מתחילה כשאתם מכחישים את עצם קיומה של הבעיה, והחשש מפני חיכוכים שעשויים להתעורר כשתעלו את הנושא רק מונע מכם את הטיפול הממוקד בסוגיה שעל הפרק. אז נכון, חשוב למצוא את הזמן הנכון לדבר על מה שבאמת מפריע לכם, אבל אל תדחו את הקץ ואל תחפשו תירוצים למה עדיין לא הגיע הזמן לעשות את זה. קבעו שיחה עם בן או בת הזוג כבר הערב או בסוף השבוע הקרוב, והציפו את מה שמפריע לכם באמת כדי שתוכלו להתמודד עם הבעיה – ולנקות אותה מהדרך.

 

3 – אל תקחו זה או זו כמובן מאיליו

ככל שהזוגיות שלכם ארוכה יותר, כך גובר הסיכוי שהקשר שלכם יהפוך לשגרה שקל לקחת אותה כמובנת מאיליה. אלא שזה גם השלב שבו המדרון נעשה חלקלק במיוחד, ומכאן אפשר רק ליפול למטה. אם כן, במקום לקבל את המחוות הקטנות של הצד השני כמשהו שגרתי ופשוט, נסו להביע יותר הערכה ולהגיד תודה, ואל תשכחו לחזק את הפרטנר שלכם לחיים וכמובן – להגיד שאתם אוהבים.

 

 

4 – אל תתקעו בשגרה

המציאות הזו מוכרת היטב לכל זוג באשר הוא, וככל שהשנים חולפות והמשפחה גדלה השגרה אף היא עשויה ללחוץ. אנחנו מגדלים את הילדים, מנהלים את משק הבית, משלימים משימות שגרתיות ומנסים לשמור גם על מקום העבודה. בתוך הכאוס הזה הזוגיות עשויה להידחק הצידה, השיחות הופכות לתדרוך לקראת חילופי משמרות ובאופן כללי אתם משקיעים קצת פחות בקשר האינטימי ובזמן המשותף שלכם. אז במקום לתת לשגרה לנצח, הילחמו בנטייה שלכם להישאב לתוכה ופנו את הזמן לעשות משהו קצת יותר מהנה יחד. צאו לטיול משותף, למדו יחד בישול או צילום, הירשמו לחוג או מצאו לעצמכם פעילות אחרת המשותפת רק לכם.

 

5 – הקשיבו יותר זה לזו

האמת היא שרובנו צריכים להקשיב קצת יותר, וההקשבה מגיעה בהמון דרכים ובשלל צורות. עם זאת, כשאתם נועצים מבט בטלפון הנייד שלכם כשבן או בת הזוג מדברים, אתם לא ממש בהקשבה. אם הצד השני מעלה בעיה שמטרידה אותו, טיעונים נגדיים שמעוררים ויכוחים ומבטלים את רגשותיו ממש לא יעשו את העבודה. בקיצור, זה הזמן לתקשר טוב יותר ובעיקר להתחיל להקשיב. אם כן, הניחו את הטלפון בצד, צרו קשר עין, האזינו ואל תהססו לשאול שאלות כדי להבין טוב יותר את נושא השיחה. הכירו ברגשות ובצרכים של האדם שמולכם ונסו להבין מה הוא באמת מנסה לומר לפני שתביעו את העמדה שלכם בנושא.

 

להקשיב לצד השני
הניחו את הטלפון בצד – והקשיבו קצת יותר

 

אם הטעויות הללו מוכרות לכן…

כאמור, הטעויות שהזכרנו כאן נפוצות למדי, וזוגות רבים נוטים לעשות אותן. ככל שתקדימו להכיר בבעיות הרלוונטיות אליכם ובצעדים שאתם עושים שרק פוגעים בקשר הזוגי שלכם, כך יהיה לכם קצת יותר קל להתמודד עם המצב ולנסות לשנות אותו. כך תשברו את הדפוסים השליליים שמחלחלים לתוך חיי הזוגיות שלכם, ותהפכו את הקשר הזה לחזק ויציב הרבה יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme